Ramowy plan dnia.
7.00 - 8.30 SCHODZENIE SIĘ DZIECI:
- zabawy twórcze / dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne/,
- praca indywidualna, wspierająca rozwój dziecka,
- przygotowanie pomocy do zajęć,
- ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe / przy muzyce, ze śpiewem/.
8.30 - 8.45 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA:
- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
8.45 - 9.00 ŚNIADANIE:
- kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.
9.15 - 11.00 ZINTEGROWANA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA W OKREŚLONYCH OBSZARACH , ZGODNYCH Z REALIZOWANĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
- edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna,
- edukacja językowa, matematyczna, artystyczna,
- edukacja społeczna, wprowadzanie w świat wartości.
11.00 -12.15 AKTYWNOŚĆ JEDNOLITA I ZRÓŻNICOWANA, INSPIROWANA PRZEZ NAUCZYCIELA / w sali lub ogrodzie /:
- zabawy i gry sportowe /ćwiczenia kształtujące postawę /,
- spacery i wycieczki /obserwacje przyrodnicze, prace w ogrodzie/,imprezy okolicznościowe.
10.15-10.30 – II ŚNIADANIE (kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.)
12.15 - 12.30 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU:
- doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience.
12.30 -13.00 OBIAD:
- ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami,
- wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się.
13.00 –14.45 ODPOCZYNEK POOBIEDNI:
- Dzieci młodsze: leżakowanie- słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej,
- Dzieci starsze: zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek,
- kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela, zabawy integracyjne, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne /praca indywidualna i zespołowa w sali i w ogrodzie/,
zajęcia dodatkowe.
14.45-15.00 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU:
- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
15.00-15.30 PODWIECZOREK:
- kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.
15.30 -17.30 ZABAWY STYMULUJĄCE AKTYWNOŚĆ DZIECKA:
- integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne,
- praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka /kompensowanie deficytów rozwojowych, praca z dzieckiem zdolnym/, obserwacje przyrodnicze /w sali i w ogrodzie /.
Godziny posiłków oraz aktywności w każdej grupie mogą różnić się czasowo